Skip to content

Stakeholder management workshop

Een belangrijk onderdeel van de rol van Product Owner is ‘het vertegenwoordigen van de behoeften van vele belanghebbenden in de Product Backlog’.

Dit klinkt veel eenvoudiger dan het in het algemeen is en goed stakeholdermanagement doen kost alleen wat tijd. stakeholder management is ook niet iets dat u eenmalig doet, maar moet deel uitmaken van uw hele productstrategie.

Zonder uw stakeholders, hun invloed en belangen te kennen, is het bijna onmogelijk om het juiste product te creëren. In deze praktische workshop combineren we theorie en praktische oefeningen waarin we zowel het overzicht van uw huidige stakeholders landschap als de gewenste toestand construeren.

Agenda van de workshop:

Wat is stakeholder management?

Wat zijn de verschillende typen stakeholders?

  • Quiz: is this a stakeholder?  
  • Oefening: wie zijn uw huidige stakeholders?

Stakeholders met betrekking tot het Lean canvas en/of Product Visie

Stakeholders als actoren in Impact mappings.

  • Oefening: wat is het belang van uw stakeholders en wat zijn hun behoeften
  • Oefening: communicatie soorten.
  • Oefening: hoe elke stakeholder te ‘managen’.
  • Oefening: maak een stakeholder map voor de huidige situatie.

Stakeholder types in regards to the product innovation curve.

  • Oefening: maak de gewenste situatie.

Rounding up


Meer info over stakeholder mapping kan je hier vinden.


Maximum aantal deelnemers: 12

Neem gerust contact met mij op voor verschillende configuraties van deze training (meer/minder deelnemers, in combinatie met andere trainingen of consultancy).